Voor een consult met de huisarts, de huisarts in opleiding of de praktijkondersteuners kunt u afspraak maken via de assistente of via het patiëntenportaal op huisartsenpraktijknijlandlaan.hix365.nl . Wij vragen u om 1 klacht te bespreken per afspraak, aangezien er 10 minuten per afspraak beschikbaar is. Heeft u meer tijd nodig, dan kunt u via de assisitente een langere afspraak plannen.
Voor klachten met een spoedeisend karakter vragen wij u met de assistente te bellen en niet een online afspraak te plannen en uw spoedeisende probleem niet per mail voor te leggen.
Bij het maken van een afspraak via de assistente zal zij vragen naar de reden van uw consult. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten.
Als u meer dan 1 klacht heeft, of meer dan 10 minuten denkt nodig te hebben, dan kan u dit kenbaar maken aan de assistente zodat zij voldoende tijd kan inplannen.
Mocht u onverhoopt toch geen gebruik kunnen maken van uw afspraak, dan vragen wij u dit tijdig (24 uur van tevoren) kenbaar te maken door met de assistente te bellen of te mailen.
Uitslagen kunt u inzien in het patiëntenportaal huisartsenpraktijknijlandlaan.hix365.nl . Deze uitslagen kunt u alvast voor een controle afspraak inkijken zodat u eventuele vragen hierover kunt bespreken tijdens het (telefonisch) spreekuur met de praktijkondersteuner of de huisarts.
Wij stimuleren in de meeste gevallen het zelf opmeten van de bloeddruk thuis. Neemt u een lijstje mee van de gemeten bloeddrukken, of mail ze door aan de assistente zodat ze in uw gegevens verwerkt kunnen worden.
Beeldbellen
Niet iedereen kan of wil naar de praktijk komen, maar wil wel graag hun huisarts (in opleiding) of andere zorgmedewerker spreken / zien. Het is mogelijk om dat via beeldbellen te doen. Een afspraak voor beeldbellen kunt u maken via de assistente of bij uw reden van komst duidelijk te vermelden dat u het consult middels beeldbellen wil laten verlopen.
Via de mail ontvangt de patiënt op afgesproken tijdstip (als de zorgmedewerker klaar is voor het consult) een mail met een link. Net als anders kan het zijn dat de zorgmedewerker wat uitloopt, dus graag de mail in de gaten houden.
Heeft u een afspraak maar bent u verhinderd?
Heeft u een afspraak op het spreekuur van een huisarts of praktijkondersteuner, maar bent u verhinderd? Laat het ons tijdig (minstens 24 uur tevoren) weten.
Zonder afmelding moeten wij u het no-show tarief van € 24,80 in rekening brengen. Let op: de zorgverzekering vergoedt dit bedrag niet.
Er is geen inloopspreekuur.